Nastał nowy rok. Pora na podsumowania. Możemy poczytać zestawienia filmów najlepszych, najgorszych, największych rozczarowań, zaskoczeń roku. Ponownie jakbym miała wymienić ważniejsze filmy obejrzane przeze mnie w 2014 roku o większości tych tytułów piszą wszyscy. Jadnak podobnie jak w roku ubiegłym by być rzetelną sprawdziłam moje zeszłoroczne oceny filmów i tym razem więcej filmów mnie zachwyciło niż rok wcześniej (dwa razy dłuższe zestawienie). Zaznaczam, że jest to moje top 25 roku 2014 co oznacza, że są to filmy przeze mnie w minionym roku obejrzane, a niekoniecznie miały one swoją premierę kinową dokładnie w oku 2014 (niektóre z tych filmów miały premierę światową pod koniec 2013).
Było kilka kasowych filmów, głównie kontynuacji bohaterskich komiksów (Wojownicze Żółwie ninja, Niesamowity Spider-Man 2, Thor: Mroczny świat), ekranizacji powieści dla nastolatków (Dawca pamięci, Niezgodna) i baśni (Czarownica) rebootów (Ewolucja planety małp, RoboCop), odgrzewanych kotletów (Dracula Historia Nieznana, 300: początek imperium, Pompeje) i filmow skandalizujących, na ktorych premierę wszyscy czekali (Nimfomanka), które jednak nie uzyskały u mnie oceny 8/10 i powyżej. Ponadto pomijam kino Oskarowe, które to filmy znajdują się w osobnej zakładce im poświęconej (patrz Oscary 2014) choć czynię tu wyjątek dla kilku pozycji i pomimo zdobytych nominacji oscarowych i tak uważam, że nie mogę ich pominąć w poniższym zestawieniu. Ósemka, ósemce nierówna, dlatego kolejność tytułów w
tym zestawieniu jest niechronologiczna i nieprzypadkowa:
Strażnicy Galaktyki 9/10
Mój absolutny numer 1 roku 2014. Film, który stanie się kultowy. I`m Groot!
Więcej TUTAJ
Wilk z Wall Street 9/10
Wciąż nie mogę się pogodzić z tym, że Leonardo DiCaprio nie dostał Oscara za rolę w tymi filmie. Sprzedaj mi ten długopis!
Więcej TUTAJ
Wolny Strzelec 9/10
Absolutne zaskoczenie tego roku. Film, po którym nie spodziewałam się zbyt wiele, a oglądając kolejne sceny w kinie widziałam, że będzie to rewelacja. Świetna rola Jake`a Gyllenhaala, a scenariusz świetny. Film, o którym można by napisać bardzo długi analityczny tekst. Wolny strzelec jest historią człowieka zdeterminowanego, który wyznacza sobie cele i je realizuje idąc "po trupach". jest bezwzględny jak branża w którą się angażuje i nie ma skrupułów, jednocześnie będąc osoba niezwykle kulturalną, uprzejmą i inteligentną. popis prowadzenia negocjacji biznesowy, rozwijania własnej firmy i samorealizacji. Warto, trzeba zobaczyć. Szkoda, że film nie reklamowany na większą skalę, bo Gyllenhaal mógłby liczyć na nagrody filmowe za ten występ.
Zaginiona dziewczyna 9/10
Kolejny film Davida Finchera: świetnie zagrany, z genialnym scenariuszem, Reżyseria i montażem. Na długo pozostaje w pamięci.
Moje tegoroczne odkrycie Jarmucha.
Więcej TUTAJ
Tylko kochankowie przeżyją 9/10
Moje tegoroczne odkrycie Jarmucha.
Więcej TUTAJ
Kraina Jane Austen 9/10
Uwielbiam ten film za nawiązania do powieści Austen. Jest przesłodzony, ale jednocześnie to film, który w ubiegłym roku należy do produkcji, które mi się pomimo swoich "słabości" strasznie podobał. Z gatunku "guilty pleasure".
Więcej TUTAJ
Kraina lodu 9/10
Moje absolutne nr jeden zeszłorocznych animacji. Film, który już jest swoista "klasyką". Powstają flashmoby z Oscarową piosenką, postaci Anny i Elsy błyskawicznie pojawiły się w produkcji wykorzystującej znane postaci baśniowe (Serial Once upon time).
Więcej TUTAJ
Gwiazd naszych wina 8.5/10
Nie jestem entuzjastką dramatów nastolatek i historii szkolnych (Cóż nie jestem już targetem takich produkcji) Jednak ten film warto obejrzeć. Jest to najlepsza z obejrzanych przeze mnie tego typu produkcji w tym roku (dziwię się właściwie z perspektywy czasu, że nie dałam temu filmowi 9). Historia pozostaje w pamięci, film ze świetnymi dialogami i to właśnie za występ w tym filmie uważam, ze Shailene Woodley może zostać kolejną cenioną przeze mnie aktorką nowego pokolenia (nie za film Niezgodna). Z filmów "podobnych" można też obejrzeć Cudownie tu i teraz (kolejny film z Shailene Woodley) oraz Zostań jeśli kochasz (7/10).
X-Men: przeszłość, która nadejdzie 8/10
Gdyby nie Strażnicy galaktyki, pewnie ten film uznałabym za najlepszy w gatunku SF. Świetny "restart serii".
Więcej TUTAJ
Na skraju jutra 8/10
Bardzo dobre SF. Warto.
Więcej TUTAJ
Magia w blasku księżyca 8/10
Nareszcie Woody Allen w formie, z nawiązaniami do ukochanych przeze mnie wątków w świetnej obsadzie.
Więcej TUTAJ
Słowo na M 8/10
Daniel Radcliffe powoli przestaje być dla mnie Harrym Potterem. Słowo na M to komedia romantyczna w takim wydaniu jakim najbardziej ją lubię. Styl nieco brytyjski (Filmy Curtisa, jak Czas na miłość z 2013 roku), gdzie na ekranie ogląda się nieporadność, powolne tworzenie się bliskich relacji pomiędzy bohaterami, gdzie stawia się na dowcipne i inteligentne dialogi, nie na kult sukcesu, wulgarności i młodości jak w "pustawych" amerykańskim reprezentantach tego gatunku.
Długi wrześniowy weekend 8/10
Bardzo, bardzo dobry dramat, jakiego dano nie widziałam, przypominający mi klasykę Co się wydarzyło w Mmdison County. Prosta historia, w znakomitej obsadzie (Kate Winslet, Josh Brolin) jednak tak poprowadzona, że historia urzeka.
Interstellar 8/10
Długo oczekiwany film Nolana. który może nie zachwycił i nie powalił, jakby można się spodziewać, jednak to wciąż bardzo dobre kino.
Więcej TUTAJ
Wyścig 8/10
O dziwo film, którego temat zupełnie mnie nie interesował, jednak zagrany tak dobrze i poprowadzony tak umiejętnie, że w pełni zasłużył na 8/10.
Więcej TUTAJ
Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 1 8/10
Pomimo tego, że część ta była słabsza od rewelacyjnej dwójki, to wciąż bardzo dobry film,
Więcej TUTAJ
Get on Up 8/10
Biografia Jamesa Browna. Niektóre filmy bronią się samą muzyką.
Więcej TUTAJ
Hobbit: Bitwa pięciu Armii 8/10
Pomimo tego, ze nie jest to najlepsza z 3 części Hobbita z sentymentu wciąż oceniam ten film bardzo dobrze.
Więcej TUTAJ
Jak wytresować smoka 2 8/10
Kontynuacje zazwyczaj nie są tak dobre jak części pierwsze, ale jak wytresować Smoka w drugiej odsłonie całkowicie sprostało moim oczekiwaniom. Cóż poradzić, kiedy smok ma takie piękne oczy? Warto.Więzień labiryntu 8/10
Pomimo tego, że film nie zabrał bardzo dobrych recenzji. ta ekranizacja kolejnej książkowej trylogii dla nastolatków bardzo mi się podobała. Moim zdaniem warto.
Więcej TUTAJ
Rogi 8/10
O dziwo kolejny bardzo dobry film z Danielem Radcliffem. Ekranizacja powieści Kinga. Nie oczekiwałam zbyt wiele po tej produkcji, ale o dziwo uznałam go za bardzo dobry.
Rodzinne rewolucje 8/10
Dobra rodzinna komedia idealna na letni wieczór. Adam Sandler w dobrej formie. Film może i bardzo przewidywalny realizujący wszystkie możliwe klisze, ale wciąż zabawny.Non-Stop 8/10
Sensacja w najbardziej klasycznym wydaniu. Liam Neeson ponownie w roli twardziela. Film nie bardzo ambitny, ale oglądało się bardzo dobrze.Eliza Graves 8/10
Film w bardzo dobrej obsadzie na podstawie powieści Edgara Allana Poe. Zakończenie tak mi się podobało, ze ostatecznie film oceniłam wysoko.
Więcej TUTAJ
Herkules 8/10
Film, po którym nie oczekiwałam bardzo wiele, a którego podejście do tematu i interpretacja historii herkulesa bardzo mi się podobała.
W 2014 roku obejrzałam 176 filmów z czego 42 były obejrzane w kinie (dokładnie tyle samo wizyt w kinie co w roku ubiegłym). Trochę mniej oglądałam filmów w domu, chyba kosztem seriali. 39 filmom poświęciłam tekst.
"Wyścig" jest z zeszłego go roku :) Do baardzo udanych seansów również zaliczam "Zaginioną dziewczynę", nowego "Hobbita", "Interstellar". Cieszę się, że ktoś jeszcze docenił "Więźnia labiryntu" i "Długi, wrześniowy weekend". "Wolny strzelec" niestety nie był dla mnie tak rewelacyjny, ale interesujące kino. Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńKilka z tych tytułów również zaliczam do swojego top 2014 :)
OdpowiedzUsuńStrasznie szkoda, że na liście nie znalazł się ani jeden polski film :( jako jego fanka przy każdej nadarzającej się okazji bardzo bronię rodzimych produkcji, a do najlepszych 2014 roku zaliczam np. filmy: "Bogowie", "Miasto44", "Pod Mocnym Aniołem", "Jack Strong"
Pozdrawiam!
Kino polskie max osiąga u mnie 7/10 więc nie łapie się do zestawienia. Bogów widziałam, dobrze zrealizowany i zagrany, ale to wszystko. Ida, która wszyscy się zachwycają, mnie wynudziła i nie wiem o co tyle hałasu. Miasta i Pod mocnym aniołem nie widziałam. Polskie kino nadrabiam kiedy od kinowej premiery mija wiele miesięcy.
Usuń