niedziela, 8 stycznia 2012

20 najlepszych filmów 2011 roku


Każdy ma swój "podstawowy serwis" dotyczący źródła informacji z poszczególnych dziedzin. Co się wydarzyło na świecie zazwyczaj dowiaduję się ze stron Wirtualnej Polski (choć ostatnio rolę tę przejął Facebook), książki sprawdzam na Biblionetka.pl, a filmy na Filmwebie, ewentualnie IMDB. Ponieważ nowy rok to czas podsumowań natknęłam się w sieci na wiele zastawień najlepszych filmów minionego roku. Redakcja Filmwebu przygotowała zestawienie najlepszych filmów ich zdaniem. Jednak moim zdaniem o wiele bardziej przystającym zestawieniem dla przeciętnego „oglądacza” jest poniższy ranking. Oto bowiem Filmweb przygotował zestawienie najlepiej ocenianych premier kinowych zeszłego roku przez użytkowników portalu. Pod uwagę wzięli wszystkie głosy, czyli głosy największej polskiej społeczności filmowej.

Oto zestawienie i kilka słów ode mnie.


# m-ce
Tytuł
średnia*
liczba głosów
1

"Służące"

Widziałam i byłam pod wielkim wrażeniem tego filmu. Niewiele kręci się dramatów, które jednocześnie potrafią nieco bawić.
U mnie 9/10. Książka, na podstawie której powstał ten film zakupiona. Czeka na przeczytanie.
7,952
8 990
2

"Jak zostać królem"

Byłam na tym w kinie. Biedni ci moi znajomi, ale w przypadku tego filmu trułam, że chcę to zobaczyć. Chciałam, ponieważ mówiło się o tym filmie jako kandydacie do Oskara. I Dostał! Moje 9/10 Jedne z tych filmów o walce z samym sobą. Świetnie zagrany.

7,948
75 993
3
"Czarny łabędź"

Też byłam w kinie, ale chyba tak jakoś samo wyszło, niżby mi bardzo na tym zależało. Podobał mi się. Natalie udowodniła, że potrafi grać (Natomiast przez resztę roku potem pokazywała, że jako laureatka Oskara grywa też role niezwykle przeciętne). Odkryłam również potencjał drugiej aktorki występującej w tym filmie Milli Kunis.  7/10.

7,913
94 132
4
"Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"

Może będzie to zaskakujące, ale też byłam w kinie. W kinie na wersji 3D. W filmie tym 3D jest niewiele. Harry już jakiś nie ten sam. Taki dorosły się stał i to już nie ta magia, nie ta przygoda. Smutne to było, ale chyba stałam się na Harrego zbyt dorosła, albo to  dorosły Harry już mnie tak nie bawi. Jednak z sentymentu do Harrego i tego, że była to ostatnia część 8/10.
7,731
50 282
5
"Fighter"

Obejrzane na DVD. Tematy "bokserskie" nigdy mnie nie kręciły. Jednak obejrzeć musiałam, ponieważ  to Bale`a bardzo lubię, a dzięki temu filmowi doczekał się Oskara za rolę drugoplanową. 7/10.
7,587
26 893
6
"Listy do M."


Wszyscy chyba TO widzieli i o tym słyszeli. Obejrzane w kinie. Z kim? Z mamą! "Może pójdziemy na ten nowy film, o którym tyle mówią?" No poszłam. Grają TO już ponad 2 miesiące, a sale wciąż pełne. Nie wiem co w TYM jest. Jak dla mnie 7/10. Jak na polski film jest ok. W porównaniu do To właśnie miłość się nie umywa.
7,553
18 127
7
"Pogorzelisko"

Nie widziałam, ale zobaczyć muszę!
7,542
14 203
8
"Jeden dzień"

Smutne, mało sie kręcie melodramatów. Warto. U mnie 7/10
7,495
11 472
9
"Szybcy i wściekli 5"


Napiszę to i nie wstydzę się tego. Nie widziałam żadnej części z tej serii! Nie oszukujmy się jednak...kiedyś obejrzę.
7,465
26 981
10
"Skóra, w której żyję"


Nieczęsto się zdarza, żeby po obejrzeniu filmu długo o nim jeszcze nieco rozmyślać. To będzie film, który jeszcze długo bardzo dobrze będę pamiętać. 8/10.
7,416
11 790
11
"X-Men: Pierwsza klasa"


Nie byłam w kinie i trochę szkoda. Obejrzane 3 razy w zaciszu domowym. Ja to lubię superbohaterów...8/10.
7,373
27 435
12
"Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach"


Obejrzane w kinie. Johny Depp jako Jack Sparrow, przygoda, piraci i mnie nic więcej nie potrzeba. 9/10.
7,368
54 713
13
"Jestem Bogiem"


Obejrzane w kinie "prywatnym". Bardzo dobry pomysł. Kto by nie chciał magicznej tabletki, po której jest się mądrzejszym? Świetny pomysł, niewykorzystany dobrze do końca. 7/10.
7,360
45 075
14
"Kocha, lubi, szanuje"


Obejrzane w domu. Choć do kina chciałam iść! Jedna z lepszych komedii tego roku. Kocham za scenę z Dirty dancing. 9/10.
7,358
19 289
15
"O północy w Paryżu"


Byłam w kinie w ramach wygranych biletów w Radiu Złote Przeboje (Dziękuję ci radio bardzo!) Woody Allen jakim go lubię. Przesłanie z tego filmu niezwykle cenne i prawdziwe. 8/10.
7,341
28 245
16
"Kod nieśmiertelności"


Byłam w kinie. Spodziewałam się po tym filmie czegoś innego. Trailery zapowiadały więcej akcji. Film jednak dostarcza nieco przemyśleń "filozoficznych". Byłam rozczarowana. Jedak film generalnie dobry. 6/10.
7,341
35 409
17
"Niepokonani"


Nie jest to łatwy film, ponieważ jak już pisałam, bohaterowie w tym filmie idą, idą i idą...Obejrzane w domu. 8/10.
7,291
19 955
18
"Prawdziwe męstwo"

Nie lubię westernów. Obejrzane na DVD. Jednak scena targowania się w tym filmie i kreacja dziewczynki wypracowały 7/10.
7,238
22 624
19
"Woda dla słoni"

Melodramat. Melodramat, przy oglądaniu którego zapomniałam o wampirzej przeszłości Pattisona 8/10.
7,237
16 056
20
"127 godzin"

Kolejny film postoscarowy. Film reżysera Slumdog. Milioner z ulicy. Znowu spodziewałam się czegoś innego. Więcej survivalu mniej przemyśleń chciałam. 7/10.
7,235
33 765




18/20 obejrzanych najnowszych filmów ubiegłego roku. Może i wiele jeszcze mi brakuje do rankingów wszech czasów, ale nowości to ja oglądam! Jest to też poniekąd lista filmów, które warto obejrzeć. Połowa z nich to nominacje lub zwycięscy Oskarów. Kilka z tych tytułów to kontynuacje "kultowych" niemal serii. Jeśli ktoś się zastanawia, co warto obejrzeć z filmów 2011 to oto i odpowiednia lista. Podpisuję się pod nią z czystym sumieniem.

PS. Hmm, Ile to ja razy byłam w kinie w 2011? No tak wyjdzie, że koło 15...Jest jeszcze wiele, wiele filmów, które widziałam w kinie, a nie ma ich w tym zestawieniu.

2 komentarze :

  1. czym się sugerujesz wybierajc takie filmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powyższe zestawienie jest komentarzem do listy sporządzonej przez Filmweb. Pozostałe listy z kolejnych lat (2013, 2014) powstają w oparciu o sprawdzenie ocen, które wystawiłam wszystkim filmom w ciągu danego roku i wypisaniu tych, którym dałam oceny 8 i więcej.

      Usuń