Każdy ma swój "podstawowy serwis" dotyczący źródła informacji z poszczególnych dziedzin. Co się wydarzyło na świecie zazwyczaj dowiaduję się ze stron Wirtualnej Polski (choć ostatnio rolę tę przejął Facebook), książki sprawdzam na Biblionetka.pl, a filmy na Filmwebie, ewentualnie IMDB. Ponieważ nowy rok to czas podsumowań natknęłam się w sieci na wiele zastawień najlepszych filmów minionego roku. Redakcja Filmwebu przygotowała zestawienie najlepszych filmów ich zdaniem. Jednak moim zdaniem o wiele bardziej przystającym zestawieniem dla przeciętnego „oglądacza” jest poniższy ranking. Oto bowiem Filmweb przygotował zestawienie najlepiej ocenianych premier kinowych zeszłego roku przez użytkowników portalu. Pod uwagę wzięli wszystkie głosy, czyli głosy największej polskiej społeczności filmowej.
Oto zestawienie i kilka słów ode mnie.
# m-ce
|
Tytuł
|
średnia*
|
liczba głosów
|
1
|
"Służące"
Widziałam i byłam pod wielkim wrażeniem tego filmu. Niewiele kręci się dramatów, które jednocześnie potrafią nieco bawić.
U mnie 9/10. Książka, na podstawie której powstał ten film zakupiona. Czeka na przeczytanie.
|
7,952
|
8 990
|
2
|
"Jak zostać królem"
Byłam na tym w kinie. Biedni ci moi znajomi, ale w przypadku tego filmu trułam, że chcę to zobaczyć. Chciałam, ponieważ mówiło się o tym filmie jako kandydacie do Oskara. I Dostał! Moje 9/10 Jedne z tych filmów o walce z samym sobą. Świetnie zagrany.
|
7,948
|
75 993
|
3
|
"Czarny łabędź"
Też byłam w kinie, ale chyba tak jakoś samo wyszło, niżby mi bardzo na tym zależało. Podobał mi się. Natalie udowodniła, że potrafi grać (Natomiast przez resztę roku potem pokazywała, że jako laureatka Oskara grywa też role niezwykle przeciętne). Odkryłam również potencjał drugiej aktorki występującej w tym filmie Milli Kunis. 7/10.
|
7,913
|
94 132
|
4
|
"Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"
Może będzie to zaskakujące, ale też byłam w kinie. W kinie na wersji 3D. W filmie tym 3D jest niewiele. Harry już jakiś nie ten sam. Taki dorosły się stał i to już nie ta magia, nie ta przygoda. Smutne to było, ale chyba stałam się na Harrego zbyt dorosła, albo to dorosły Harry już mnie tak nie bawi. Jednak z sentymentu do Harrego i tego, że była to ostatnia część 8/10.
|
7,731
|
50 282
|
5
|
"Fighter"
Obejrzane na DVD. Tematy "bokserskie" nigdy mnie nie kręciły. Jednak obejrzeć musiałam, ponieważ to Bale`a bardzo lubię, a dzięki temu filmowi doczekał się Oskara za rolę drugoplanową. 7/10.
|
7,587
|
26 893
|
6
|
"Listy do M."
Wszyscy chyba TO widzieli i o tym słyszeli. Obejrzane w kinie. Z kim? Z mamą! "Może pójdziemy na ten nowy film, o którym tyle mówią?" No poszłam. Grają TO już ponad 2 miesiące, a sale wciąż pełne. Nie wiem co w TYM jest. Jak dla mnie 7/10. Jak na polski film jest ok. W porównaniu do To właśnie miłość się nie umywa. |
7,553
|
18 127
|
7
|
"Pogorzelisko"
Nie widziałam, ale zobaczyć muszę!
|
7,542
|
14 203
|
8
|
"Jeden dzień"
Smutne, mało sie kręcie melodramatów. Warto. U mnie 7/10
|
7,495
|
11 472
|
9
|
"Szybcy i wściekli 5"
Napiszę to i nie wstydzę się tego. Nie widziałam żadnej części z tej serii! Nie oszukujmy się jednak...kiedyś obejrzę. |
7,465
|
26 981
|
10
|
"Skóra, w której żyję"
Nieczęsto się zdarza, żeby po obejrzeniu filmu długo o nim jeszcze nieco rozmyślać. To będzie film, który jeszcze długo bardzo dobrze będę pamiętać. 8/10. |
7,416
|
11 790
|
11
|
"X-Men: Pierwsza klasa"
Nie byłam w kinie i trochę szkoda. Obejrzane 3 razy w zaciszu domowym. Ja to lubię superbohaterów...8/10. |
7,373
|
27 435
|
12
|
"Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach"
Obejrzane w kinie. Johny Depp jako Jack Sparrow, przygoda, piraci i mnie nic więcej nie potrzeba. 9/10. |
7,368
|
54 713
|
13
|
"Jestem Bogiem"
Obejrzane w kinie "prywatnym". Bardzo dobry pomysł. Kto by nie chciał magicznej tabletki, po której jest się mądrzejszym? Świetny pomysł, niewykorzystany dobrze do końca. 7/10. |
7,360
|
45 075
|
14
|
"Kocha, lubi, szanuje"
Obejrzane w domu. Choć do kina chciałam iść! Jedna z lepszych komedii tego roku. Kocham za scenę z Dirty dancing. 9/10. |
7,358
|
19 289
|
15
|
"O północy w Paryżu"
Byłam w kinie w ramach wygranych biletów w Radiu Złote Przeboje (Dziękuję ci radio bardzo!) Woody Allen jakim go lubię. Przesłanie z tego filmu niezwykle cenne i prawdziwe. 8/10. |
7,341
|
28 245
|
16
|
"Kod nieśmiertelności"
Byłam w kinie. Spodziewałam się po tym filmie czegoś innego. Trailery zapowiadały więcej akcji. Film jednak dostarcza nieco przemyśleń "filozoficznych". Byłam rozczarowana. Jedak film generalnie dobry. 6/10. |
7,341
|
35 409
|
17
|
"Niepokonani"
Nie jest to łatwy film, ponieważ jak już pisałam, bohaterowie w tym filmie idą, idą i idą...Obejrzane w domu. 8/10. |
7,291
|
19 955
|
18
|
"Prawdziwe męstwo"
Nie lubię westernów. Obejrzane na DVD. Jednak scena targowania się w tym filmie i kreacja dziewczynki wypracowały 7/10. |
7,238
|
22 624
|
19
|
"Woda dla słoni"
Melodramat. Melodramat, przy oglądaniu którego zapomniałam o wampirzej przeszłości Pattisona 8/10. |
7,237
|
16 056
|
20
|
"127 godzin"
Kolejny film postoscarowy. Film reżysera Slumdog. Milioner z ulicy. Znowu spodziewałam się czegoś innego. Więcej survivalu mniej przemyśleń chciałam. 7/10. |
7,235
|
33 765
|
18/20 obejrzanych najnowszych filmów ubiegłego roku. Może i wiele jeszcze mi brakuje do rankingów wszech czasów, ale nowości to ja oglądam! Jest to też poniekąd lista filmów, które warto obejrzeć. Połowa z nich to nominacje lub zwycięscy Oskarów. Kilka z tych tytułów to kontynuacje "kultowych" niemal serii. Jeśli ktoś się zastanawia, co warto obejrzeć z filmów 2011 to oto i odpowiednia lista. Podpisuję się pod nią z czystym sumieniem.
PS. Hmm, Ile to ja razy byłam w kinie w 2011? No tak wyjdzie, że koło 15...Jest jeszcze wiele, wiele filmów, które widziałam w kinie, a nie ma ich w tym zestawieniu.
czym się sugerujesz wybierajc takie filmy?
OdpowiedzUsuńPowyższe zestawienie jest komentarzem do listy sporządzonej przez Filmweb. Pozostałe listy z kolejnych lat (2013, 2014) powstają w oparciu o sprawdzenie ocen, które wystawiłam wszystkim filmom w ciągu danego roku i wypisaniu tych, którym dałam oceny 8 i więcej.
Usuń