Cieszy mnie spory udział "kina historycznego" w tegorocznej walce. (Lincoln, Nędznicy, Anna Karenina). Nie jestem wielką fanką musicali, ale Les Miserables ma bardzo duże szanse na statuetkę (No dobra, mini fanką. W moich najwyżej ocenianych
pozycjach jest My fair Lady i Deszczowa piosenka a i Sweeny Todd mi się
podobał). Nędznicy to film bardzo dobry i jeśli miałabym teraz typować spośród obejrzanych przeze mnie filmów Oscarowych w kategorii najlepszy film powiedziałabym, że zwyciężą Nędznicy. Akademia w Ostatnich latach nagradzała filmy „nietypowe”. W zeszłym roku
był to niemy Artysta. Nędznicy swą odmiennością wpisywali by się w ten nurt. Życie
Pi było również dobre, ale minęło ledwie kilka lat od nagrodzonego Slumdooga - milionera z ulicy – którego bohaterem był hinduski chłopiec, by ponownie
historia hartu ducha jednego chłopaka (choć oczywiście odmienna, świetnie
nakręcona) miała szansę. Ponadto Akademia chyba nie zwariowała na tyle, by niepokornemu Tarantino igrającemu z konwencjami przyznać za Django Oscara w kategorii najlepszy film? (film świetny, z serii obejrzałabym jeszcze raz). Spielberg ostatnio nie ma najlepszej passy i jego tegoroczny Lincoln niestety nie powala, już jeśli by odrzucić Nędzników większe szanse ma moim zdaniem Argo (temat polityczny, przesłanie o współpracy międzynarodowej). W kategorii najlepszy aktor pierwszoplanowy mogę jedynie na razie stwierdzić, że o wiele bardziej podobała mi się rola Hugh Jackmana od tej Daniela Day Lewisa, trzeci w moim malym rankingu byłby Denzel Washignton (dobra rola w Locie, ale sam film trochę przydługi). Aktorka drugoplanowa - Anne Hathaway za scenę z piosenką I had a dream. Najlepsze kostiumy: Anna Karenina - te suknie Anny! Najlepszy film animowany długometrażowy: na pewno nie ParaNorman ani Frankenweenie. Z tego co widziałam myślę że dostanie go Merida Waleczna (Disney`owska baśń, szczytne przesłanie, choć już tego typu "klimaty" były...w Mulan i Nowych szatach króla), ale chyba najbardziej podobał mi się Ralph Demolka (Nie ma szans z Meridą ze względu na to, że jest zbyt "rozrywkowy" podczas gdy Merida przykładnie moralizatorska),
W zeszłym roku nagradzane filmy łączył wątek "hołdu kina" (Artysta-kino nieme, Hugo - początki kina). W tym roku to chyba problem niewolnictwa łączy wyróżnione produkcje (Django, Lincoln). Przewija się też walka o przeżycie (Życie PI, Niemożliwe) i polityka (Argo, Wróg numer jeden, Lincoln).
Generalnie ostawiam: [EDIT 25.02.2013]
W zeszłym roku nagradzane filmy łączył wątek "hołdu kina" (Artysta-kino nieme, Hugo - początki kina). W tym roku to chyba problem niewolnictwa łączy wyróżnione produkcje (Django, Lincoln). Przewija się też walka o przeżycie (Życie PI, Niemożliwe) i polityka (Argo, Wróg numer jeden, Lincoln).
Generalnie ostawiam: [EDIT 25.02.2013]
1. Najlepszy Film - Les Miserables. Nędznicy
Naiwne to raczej, pewnie wygra Argo lub Lincoln -
Wygrało Argo, jej dla polityki...
Wygrało Argo, jej dla polityki...
2. Najlepszy Reżyser - Steven Spielberg
Ang lee wygrał....tego się nie spodziewałam...
2. Najlepszy Reżyser - Steven Spielberg
Ang lee wygrał....tego się nie spodziewałam...
3. Najlepszy Scenariusz Oryginalny - "Django" (Quentin Tarantino)
Należy mu się, bo za najlepszy film nie może dostać.
Miałam rację!
Miałam rację!
4. Najlepszy Scenariusz Adaptowany - Operacja Argo (2012)
Chris Terrio
4. Najlepszy Scenariusz Adaptowany - Operacja Argo (2012)
Chociaż bardzo podobało mi się Życie PI.
Miałam rację. Dostało Argo.
Miałam rację. Dostało Argo.
5. Najlepszy Aktor - Hugh Jackman,Les Miserables Nędznicy
Nikt mi się specjalnie nie podobał...Jednak Levis...ale mnie nie powalił.
6. Najlepsza Aktorka - Jessica Chastain, Wróg numer jeden
6. Najlepsza Aktorka - Jessica Chastain, Wróg numer jeden
Nie widziałam filmu, ale pozostałe kreacje były słabe, wiec obstawiam ją.
No proszę Jennifer Lavrance zgarnęła statuetkę! Chyba kwestia słabej konkurencji, ta kreacja nie była jakoś wyjątkowa, a wariatów gra się najłatwiej...
No proszę Jennifer Lavrance zgarnęła statuetkę! Chyba kwestia słabej konkurencji, ta kreacja nie była jakoś wyjątkowa, a wariatów gra się najłatwiej...
7. Najlepszy Aktor Drugoplanowy, Christoph Waltz, Django
Mam nadzieję, chociaż pewnie nie dostanie, bo to znowu rola u Tarantino.
No proszę, drugi film z Tarntino i dostał Christopher! Super!
No proszę, drugi film z Tarntino i dostał Christopher! Super!
8. Najlepsza Aktorka Drugoplanowa - Anne Hathaway, Les Miserables Nędznicy”
8. Najlepsza Aktorka Drugoplanowa - Anne Hathaway, Les Miserables Nędznicy”
Na bank.
No dokładnie! Dostała.
No dokładnie! Dostała.
8. Najlepszy film animowany - "Merida waleczna"
Lepiej oglądało się Ralpha Demolkę, ale to Merida jest ładną moralizatorska animacją...
Miałam rację!
Miałam rację!
Na razie z tego co widziałam i natchnęło mnie do napisania osobnego tekstu...
- Lincoln - 12 nominacji
- Les Miserables Nędznicy - 8 nominacji
- Poradnik pozytywnego myślenia - 8 nominacji, Oscar rola pierwszoplanowa Jennifer Lavrence
- Anna Karenina - 4 nominacje: najlepsza muzyka, scenografia, kostiumy i zdjęcia
- Kochanek Królowej - nominacja: najlepszy film nieanglojęzyczny
- Avengers - 1 nominacja: najlepsze efekty specjalne
- Hobbit: Niezwykła podróż - 3 nominacje: najlepsza charakteryzacja, scenografia, efekty specjalne
- Ted - 1 nominacja: najlepsza piosenka
- Królewna Śnieżka - 1 nominacja: najlepsze kostiumy
- Królewna Śnieżka i łowca - 2 nominacje: najlepsze kostiumy, najlepsze efekty specjalne
- Ralph Demolka - 1 nominacja: najlepszy długometrażowy film animowany
- Życie PI - 11 nominacji
- Django - 5 nominacji
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz