środa, 3 stycznia 2018

Top 12 filmów 2017 roku




Życie płynie tak szybko, że budzimy się z posylwestrowym kacem zastanawiając się jak to możliwe, że kolejny rok za nami. Patrząc wstecz uświadamiamy sobie ile się zmieniło i wokół jak różnych priorytetów zaczęło kręcić się życie. Kiedy więc przychodzi mi do oceny ubiegłego roku niczym kamień węgielny mojego Ego objawia mi się wciąż niezmienna pasja do filmów...i seriali. Jak co roku przedstawiam więc moje top filmów. Filmów "top" jest 12, czyli dokładnie tyle ile rok wcześniej. Trzymam poziom.
Zestawienie obejmuje filmy z roku 2017 (które miały premierę w 2017, kilka pozycji z przełomu roku). Niezmiennie bardzo skrupulatnie oceniam filmy na Filmwebie tuż po obejrzeniu, więc są to oceny "bezwzględne" nie na zasadzie porównania tych produkcji. Przedstawiam filmy, które otrzymały u mnie ocenę 8 i więcej, ale ocena ocenie nierówna, dlatego kolejność przedstawionych filmów ma w zestawieniu znaczenie  (od najlepszych 9 i 8 po najsłabsze z tej kategorii porównując już te filmy z perspektywy czasu, nie wrażeń tuż po seansie).
W ubiegłym roku zdarzyło mi się pójść częściej do kina na „guilty pleasure” niż na głośne obiecujące (czasami ambitniejsze) produkcje. Zaniedbałam ostatnio kino Oscarowe. Ten rok jest więc mało ambitny, ale "przyjemny".
W zestawieniu brakuje nowego Filmu Woddy`ego Allena, który ponownie rozczarował nie w tym roku. "Na Karuzeli życia" dostało u mnie ledwie 6/10. Aktorzy (Winslet, Timberlake dobrzy, ale scenariusz jak na Woody`ego niestety tym razem nie powalał). Czekam na powrót formy z "Nieracjonalnego mężczyzny"...
Tom Hanks w tym roku zagrał w przeciętnym "Krąg the Circle” (7/10) [Do połowy ok, potem coś poszło nie tak).
Morderstwo w Orient Ekspresie (Lubię ekranizacje książek, zwłaszcza klasyki) pomimo tak gwiazdorskiej obsady nie zachwyciło...choć powinno z taką obsadą zachwycić.
Na liście nie ma żadnej animacji. Widziałam tylko “Dzieciak rządzi, który był ok 7/10, ale bez fajerwerków.
Z polskiego Kina, głupio...ale Listy do M 3 mi sie podobały. 7/10
To był rok kolejnej części Piły (8 część) Niesamowite jak niektóre franczyzy potrafią być ciągnięte w nieskończoność i dalej da się to oglądać.
Z Tomem Cruisem dobra była nawet Mumia (ale tylko 7/10)
Nowa część obcego tylko 7/10 (bez szału, przekombinowane zbyt górnolotne, obejrzane w domu)
Z DC Comics obejrzałam tylko Wonder Woman (jakoś nie poszłam na Ligę Sprawiedliwości do kina, to nie jest universum które mi się podoba...wolę Marvela)
W ramach Guilty pleasure obejrzałam “Szaloną noc (taka żeńska wersja “Seks, kłamstwa i kasety wideo”) Dobre do obejrzenia na luźny wieczór. (7/10)
Rozczarował mnie Ghost in The Shell (ostatnio SF ze Scarlett Johansson wychodzą ogólnie przeciętnie...)

Strażnicy Galaktyki vol.2 9/10



Utrzymany poziom z części pierwszej. Wciąż świetna muzyka, Grot w wersji “junior” jeszcze lepszy, nowa przygoda, dużo akcji, kolorowo, wpisanie się w Universum. tak, tak, tak!

Spider-Man: Homecoming 9/10



Nowe wydanie pajęczaka podobało mi się już w “Wojnie bohaterów”. Rozwinięcie historii tej postaci pokazujące jak znalazł sie w starciu pomiędzy Avengersami to był świetny początek filmu. Takiego Petera Parkera kupuję w 100 %  było zabawnie, świetnie (9 za spełnione oczekiwania i kolejne świetne uzupełnienie Universum)

McImperium 9/10



Film do którego koniecznie chcę wrócić. Skąd wzięła się potężna franczyza McDonaldsa? Chodziło tylko o pomysł? Otóż nie, imperia powstają nie tylko ciężką pracą, ale i  machlojkami, kombinowaniem, w bólach negocjacji biznesowych i bezwzględnością obdartą z ideałów. Świetna rola Keatona (od czasu “Birdmana” śledzę jego film). Film z zeszłego roku, który zrobił na mnie "dłuższe" wrażenie.

Thor: Ragnarok 8/10



Tak, tak, tak dla filmów Marvela i Avengersów. Koniec i kropka. Tutaj super muzyka jako dodatkowy smaczek. Thor w nowej fryzurze, Lookie jak zwykle podstępny  i Hulk. Film Widziałam w Cinemacity w 3D.  3D dalej mnie nie powala. Film odebrałabym tak samo dobrze w technologii 2D.

Logan: Wolverine 8/10



Smutno kiedy bohaterowie się starzeją. Schyłek bohaterów, ale w blasku chwały. To bardzo, bardzo dobry film drogi, budowania postaci, psychologii (Daki dramatycznie dojrzały). To trzeba obejrzeć, choć gorzki jest to film.

Gwiezdne Wojny. Ostatni Jedi 8/10



Filmy z serii, dostają na starcie 7 za samo bycie częścią Sagi. Można narzekać na absurdalną scenę z Księżniczką Leią, że film był rozciągnięty (miałam 3-krotnie wrażenie że to już koniec, a to jeszcze coś i jeszcze coś). Na pewno ta część nie jest lepsza od “Łotra 1”, ale poziom “Przebudzenia mocy” raczej został zachowany.

Piękna i Bestia 8/10



Na ekranizacje baśni idę do kina w ciemno. Tutaj znane piosenki, piękna sceneria, wierne odtworzenie wersji animacji Disney-owskiej...widziałam dwa razy. Emma Watson to dobra aktorka. Uwielbiam!

Pitch Perfect 3 8/10



Dziewczyny i śpiew. Po każdej części przez kolejne tygodnie w kółko słucham Soundtracku. Kolejna część nie zawodzi. To wciąż są zwariowane Barden Bellas. Jest fajna muzyka, jest zabawnie, jest bardzo dobrze. Film który z przyjemnością można obejrzeć kolejny raz dla samych piosenek.

La la land 8/10



Film do obejrzenia na raz, którego właśnie gorzkie zakończenie sprawiło, że dostał 8...Fabularnie nieco się ciągnie: Chłopak spotyka dziewczynę, chłopak zdobywa dziewczynę... ale w połączeniu ze świetna muzyka i aktorstwem warto.

Piraci z Karaibów. Zemsta Salazara 8/10



Nie poszłam do kina. O filmie krążyły średnie recenzje a ja dałam się zwieść. Jack Sparrow pozostał Jack`iem i mi się już potem w zaciszu domowym i tak podobało. Solidna seria, dobre domknięcie wątków. Moim zdaniem warto.

Zanim się pojawiłeś 8/10



Dobry romans nie jest zły. Ten jest dobry. Tak jest ckliwie, nieco szablonowo, kiedy jednak romansów pojawia sie tak niewiele (albo wiele a ja tak skrupulatnie nie śledzę?) to ten warto obejrzeć

Babskie Wakacje 8/10



Amy Schumer rok wcześniej mnie rozczarowała (Wykolejona okazała się przeciętna), ale tym razem film przygody wyszedł bardzo dobrze. Duet Schumer z Goldie Hawn jest prześmieszny. Scenariusz absurdalny, humor niewyszukany, ale po 90 minutach feel good. Warto..


W roku 2017 obejrzałam 127 filmów, z czego 17 razy byłam w kinie (Ilość filmów w porównaniu do 2016 mniejsza, z roku na rok tendencja spadkowa). W tym roku jednak zrobiłam się bardzo serialowa czasami robiąc sobie maratony całych seriii (Netflix! Showmax!).
Pod koniec roku zamiast na potegę nadrabiać filmowe zaległości dla odmiany dużo czytałam...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz